تسلط بر هوش هیجانی

این مطلب را به اشتراک بگذارید


تسلط بر هوش هیجانی

مکالمه درونی

صحبت با خود- اجرای گفتگوی درونی، به عنوان راهی برای کنار آمدن با موضوع یا چالش یا تقویت رفتار خود یکی از تکنیک های تسلط بر هوش هیجانی است.

مکالمه درونی قادر است پیش­نویس درونی شما را به پیش­نویسی بسیار مثبت­تر و توانبخش­تر تبدیل کند. مکالمه درونی یا همان حرف زدن با خود یکی از نیرومند­ترین و تعیین کننده ترین روشهایی است که از طریق آن می­توانیم رفتار خود را انتخاب کنیم.

هیچ چیز بدتر از آن نیست که خود را زندانی نظر تنها فردی کنید که دید و نگرشش از دیدگاه شما چندان فراتر نمی­رود. نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که از دیگران کسب تکلیف نکنید.

هر یک از ما بطور متوسط 27 احساس مختلف را در هر ساعت از بیداری خود تجربه می­کنیم. با احتساب 17 ساعت بیداری در روز، هر یک از ما روزانه بطور متوسط 459 تجربه­ ی احساسی را از زمانی که از خواب بیدار می­شویم تا زمانی که شب دوباره به رخت خواب برویم، تجربه می­کنیم. این بدان معناست که در طول هفته حدود 3 هزار و در طول سال در حدود 150 هزار واکنش احساسی- عاطفی بر ما حادث می­شود که می­تواند رفتار ما را شکل دهد.

 

منبع: گروه تحقیقاتی نیک جذب

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code