مهارت تشخیص سیگنال احساسات
ارسال شده در: آگوست 8, 2018, توسط : نیک جذب
این مطلب را به اشتراک بگذارید

مهارت تشخیص سیگنال احساسات

خلاصه کتاب انرژی بخشیدن به ذهن

نویسنده: لری آیورسان

 

مهارت تشخیص سیگنال احساسات
مهارت تشخیص سیگنال احساسات

رنج و لذت:

 محرکهای انگیزشی شما هستند و باید از این ابزار برای کنترل زندگی خود، استفاده کنید. فرقی نمی کند که چه کاری را می خواهید انجام دهید؛ شما باید از هر دو ابزار رنج و لذت استفاده کنید تا به خواسته خود برسید.

باید دقیقا مشخص کنید چه کاری برای شما رنج و چه کاری لذت به همراه خواهد داشت و چطور با استفاده از این رنج و لذت می توانید به هدفی که دارید برسید.

باورها:

افراد فکر می کنند باورها شی هستند اما اینطور نیست؛ باورها مفهومی هستند که اطمینان در مورد چیزی را می رسانند.

باید باورها را مورد ارزیابی قرار داد تا حقیقت داشتن یا نداشتن آنها مشخص شود و آنهایی که حقیقت ندارند را رها ساخت.

احساسات:

افراد بر اساس احساسات خود، زندگی را می سازند.

زیگ زیلار: افراد خریدهای خود را با عقل و منطق، توجیه می کنند اما از روی احساسات خریدشان را انجام می دهند.

اگر روی چیزهایی تمرکز کنید که شکستهای شما محسوب می شوند یا کارهایی که برای شما سخت هستند و چیزهایی که وقتی به آنها فکر می کنید احساس بدی به شما دست می دهد؛ زندگی برایتان سخت می شود.

برعکس اگر فکرهای مثبت و خوشبینانه داشته باشید، به چیزهایی که دوستشان دارید و از آنها لذت می برید فکر کنید؛ زندگی راحت تر می شود و احساس بهتری به خود و زندگیتان پیدا می کنید. تصمیم با شماست که کدام زندگی را انتخاب کنید.

مهارت تشخیص سیگنال احساسات:

بزرگترین سیگنال، ترس است! بیشتر ترسها چراغ زرد هستند و به شما هشدار می دهند که احتیاط کنید.

سیگنال سرخوردگی:

وقتی چیزی را بخواهید و به آن نرسید سرخورده می شوید.

سیگنال عصبانیت:

وقتی روی داشتن آن چیز پافشاری می کنید عصبانی می شوید.

 

عصبانیت شش مرحله دارد:

  • 1. من خواسته ای دارم. وقتی به آن نمی رسم سرخورده می شوم.
  • 2. چیزی یا کسی مانع من می شود.
  • 3. من باید به خواسته هایم برسم. باید بتونم، باید.
  • 4. انگشت اتهام؛ تو آدم بدی هستی یا داری کار اشتباهی می کنی برای همین من به خواستم نمی رسم. تو دلیل نرسیدن من به خواستم هستی.
  • 5. آن شخص یا چیزی که مانع من شده باید مجازات شود.
  • 6. حالا تو را به سزای اعمالت می رسانم.

وقتی به جایی رسیدید که احساس می کنید کسی یا چیزی مانع رسیدن شما به موفقیت شده، رهایش کنید و به آن فکر نکنید. اگر ادامه دهید سلامتی تان به خطر می افتد.

سیگنال احساس نا امیدی، ناراحتی، تنهایی:

انتظار داشتید اتفاقی بی افتد که نیوفتاده و الان احساس ناراحتی می کنید. مثلا می خواستید به سفر بروید اما به دلیل مشکلات مالی نمی توانید این کار را انجام دهید. برای خلاصی از این احساس باید جهت خود را عوض کنید و یک هدف جدید تعیین کنید. نباید روی نیمه ی خالی لیوان تمرکز کنید.

چرچیل: هیچ موفقیتی نهایی و هیچ شکستی مرگبار نیست!

سیگنال احساس گناه:

احساس گناه یعنی استانداردی که برای خودتان تعیین کرده بودید را شکستید و کاری که قوانین و ارزشهای شما را زیر پا می گذارد، انجام دادید. برای خلاص شدن از این احساس باید به خودتان قول دهید دیگر این کار را تکرار نکنید. هیچکس کامل نیست! شما هم باید خودتان را ببخشید و به خودتان تعهد دهید که دیگر این کار را تکرار نمی کنید. با این کار خودتان را رها می سازید.

سیگنال احساس فشار:

این احساس زمانی انجام می شود که اتفاقات خیلی سریع می افتد یا کار خیلی سختی را باید انجام دهید. اگر کارهای خود را به مراحل کوچک تقسیم کنید می توانید بر احساس فشار و اضطراب غلبه کنید. باید لیستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه و بعد اولویت بندی کنید. اولویت اول را انتخاب  و دست به کار شوید.

با یادگیری مهارت تشخیص سیگنال می توانید کنترل زندگی  را به دست بگیرید و انرژی ذهنتان را افزایش دهید. این سیگنالها به شما می گویند که در چه جهتی حرکت کنید و چه چیزهایی را کنار بگذارید.

عوامل انرژی بخش:

  • دیدگاه شکرگزاری: از چیزی که الان دارید قدردان باشید. مایل باشید داشته هاتان را نگه دارید و از آنها قدردانی کنید.
  • شادی و مهربانی: تمرکز روی چیزهای خوب و نشاط آور. اگر مثبت اندیش باشید دیگران به سمت شما جذب می شوند.
  • شوق و هیجان: وانمود کنید شوق و هیجان دارید. با هیجان روی کارتان تمرکز کنید. اگر شوق و هیجان داشته باشید راحت تر و سریع تر کار می کنید چون راه ها و امکانات را واضح تر می بینید.
  • اعتماد به نفس و اراده: اگر اعتماد به نفس داشته باشید موانع کمتری سر راهتان ظاهر می شود. چون بزرگترین موانع توسط ذهن شما ساخته می شود و وقتی قدرتی چون اعتماد به نفس و اراده داشته باشید چیزی نمی تواند مانع شما شود.

اعتماد به نفس و اراده کلید موفقیت خیلی از افراد موفق دنیاست.

  • انعطاف پذیری: باید تمایل داشته باشید تغییر کنید و راه های متفاوت را پیدا و امتحان کنید.
  • بخشش: کمک به دیگران سلامتی را افزایش می دهد. بخشش به شما انرژی و احساس ارزشمند بودن می دهد.
  • سلامتی و شادابی: احساس زنده بودن می کنید؟ باید ورزش کنید و بدنتان را در حرکت قرار دهید. سبزیجات بخورید. بازی فکری انجام دهید و به جاهایی بروید که تا حالا نرفتید. نفس بکشید، بدنتان به اکسیژن نیاز دارد. به اندازه استراحت کنید. نشستن انرژی را کاهش می دهد؛ بیشتر بایستید.

هرچه انرژی بیشتری مصرف کنید، انرژی بیشتری دریافت می کنید.

حالت بدنی خود را تغییر دهید تا حال روحیتان تغییر کند.

منبع: گروه تحقیقاتی نیک جذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code