10 نکته برای کاهش وزن سریع

این مطلب را به اشتراک بگذارید


مقاله کاهش وزن با رعایت 10 نکته

1- صبحانه را کنار نگذارید: ترک صبحانه کمکی به کاهش وزن شما نمی کند. شما با کنار گذاشتن صبحانه مواد مغذی مورد نیاز بدن را بدست نمی آورید و در طول روز به علت احساس گرسنگی مجبور به خوردن وعده های بیشتر می شوید.

2- منظم غذا بخورید: منظم غذا خوردن به شما کمک می کند در طول روز کالری های خود را با سرعت بیشتری بسوزانید. و همینطور از وسوسه خوردن غذاهای پرچرب و شکر دار، جلوگیری می کند.

3- بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید: میوه و سبزیجات کم کالری و کم چربی و دارای فیبر زیاد هستند، در واقع آنها سه ویژگی ضروری برای کاهش وزن موفق را در اختیار دارند. آنها همچنین مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی را شامل می شوند.

4- فعالتر شوید: فعال بودن، کلید کاهش وزن و نگه داشتن آن است. ورزش همچنین می تواند به شما کمک کند تا کالری های اضافی را که نتوانستید از طریق رژیم آنها را از بین ببرید، کاهش دهید.

5- زیاد آب بنوشید: گاهی اوقات مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. مشغول خوردن غذا می شوند تا گرسنگی خود را رفع کنند در حالی که فقط به یک لیوان آب نیاز داشتند، با این کار می توانید از جذب کالری اضافه جلوگیری کنید.

6- غذاهایی که فیبر بالایی دارند بخورید: غذاهایی با فیبر بالا می توانند به شما کمک کنند تا احساس سیری کنید و برای کاهش وزن آماده شوید. فیبر در مواد غذایی مانند: میوه و سبزیجات، جو، نان سبوس دار، برنج قهوه ای و ماکارونی، لوبیا، نخود فرنگی و عدس، یافت می شود.

7- برچسب غذاها را بخوانید: با خواندن اطلاعات روی برچسبها می توانید از میزان کالری هر غذا مطلع شوید و برنامه کاهش وزن خود را با آن مطابقت دهید.

8- از بشقاب کوچکتر استفاده کنید: با استفاده از بشقاب کوچکتر می توانید کمتر بخورید. با استفاده از بشقاب و کاسه های کوچکتر، ممکن است بتوانید به تدریج به خوردن مقادیر کمتر غذا، بدون احساس گرسنگی بپردازید. حدودا 20 دقیقه طول می کشد تا معده پیام سیر شدن را به مغز بفرستد. پس به آرامی غذا بخورید و قبل از اینکه احساس کنید کاملا سیر شدید از غذا خوردن دست بکشید.

9- هیچ غذایی را ممنوع نکنید: هیچ غذایی را از برنامه غذایی خود، حذف نکنید؛ مخصوصا خوردن خوراکی‌هایی که دوست دارید را ممنوع نکنید. ممنوعیت غذا فقط باعث می شود که بیشتر آنها را طلب کنید.

10- غذای های ناخواسته را ذخیره نکنید: برای جلوگیری از وسوسه، سعی کنید غذاهای ناخواسته مانند شکلات، بیسکویت، چیپس و نوشیدنی های شیرین را در خانه ذخیره نکنید. در عوض، می توانید از غذاهای سالم مانند میوه، کیک برنج نعنا، کیک جو دو سر، پاپ کورن و آب میوه استفاده کنید.

منبع:
https://www.nhs.uk/live-well/healthy-weight/12-tips-to-help-you-lose-weight/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code