انگیزه و اعتماد به نفس سریع
انگیزه و اعتماد به نفس

انگیزه و اعتماد به نفس سریع

این مطلب را به اشتراک بگذارید

خلاصه کتاب اعتماد به نفس سریع

قدرت انجام هر کاری که می خواهید

نویسنده: پل مکِنا

قانون طلایی این کتاب این است: “پیرامون هر چیزی تمرین می کنید، همان خواهید شد.” و تنها چهار مورد وجود دارد که باید تمرین کنید تا تبدیل به یک شخص با اعتماد به نفس شوید.

1- مثل افراد با اعتماد به نفس کامل، صحبت کنید.

2- تصاویر مثبت و بزرگ را در ذهن خود مجسم کنید.

3- وضعیت بدن خود را در حالت اعتماد به نفس کامل قرار دهید.

4- در طی روز حداقل یک بار ریسک کنید.

هرچه بیشتر موارد بالا را تمرین کنید اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورید. با وضعیت جدید؛ به طور ناخودآگاه، با اعتماد به نفس رو به رو خواهید شد. حال به جای شک، خود را باور کنید.

اعتماد به نفس
اعتماد به نفس

پنج دقیقه تمرین روزانه برای اعتماد به نفس

دقیقه اول: فیلم های روشن موفقیت

در این یک دقیقه فیلم موفقیت‌هایی که داشته‌اید را در ذهن خود مرور کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در تجدید خاطرات موفقیت آمیز خود از رنگهای روشن، تصاویر بزرگ، شفاف و متحرک استفاده کنید.

دقیقه دوم: آینه

1- جلوی یک آینه بایستید و چشمهای خود را ببندید.

2- به شخصی که عاشق شماست و شما را بسیار دوست دارد فکر کنید و تصور کنید که با چشمان او به خود می نگرید.

3- اکنون چشمهایتان را باز کنید و به آینه بنگرید و خود را از چشمان شخصی ببینید که واقعا شما را دوست دارد.

دقیقه سوم: از خودتان تعریف کنید

به آینه نگاه کنید و با صدای درونی به طور مداوم از خود تعریف کنید تا دقیقه سوم تمام شود.

دقیقه چهارم: کلید اعتماد به نفس را فشار دهید

1- به زمانی باز گردید که واقعا با اعتماد به نفس عمل کرده اید. آنچه را که آن زمان می دیدید و آنچه را که می شنیدید و احساس خوبی را که داشتید تصور کنید. اگر نمی توانید آن زمان را به یاد آورید، تصور کنید که اگر اعتماد به نفس کامل داشتید زندگی شما چقدر بهتر می شد.

2- همینطور که این خاطرات موفقیت آمیز را مرور می کنید رنگها را روشن تر و پرمایه تر، صداها را بلندتر و احساسات خود را قوی تر کنید.

3- وقتی که این احساسات خوب را حس می کنید انگشت شست یک دست و انگشت میانی همان دست را به هم فشار دهید.

4- هنگامی که این دو انگشت را به هم فشار می دهید به وضعیت خود در 24 ساعت آینده فکر کنید. چیزهایی را تجسم کنید که بدون نقص و مطابق میل شما هستند. به احساس خوب خود در این تجسم دقت کنید.

دقیقه پنجم: اعتماد به نفس کامل

1- این یک دقیقه را صرف نوشتن فعالیت‌هایی کنید که در طی انجام این تمرین به شما الهام شده است.

2- حداقل یکی از این فعالیت‌های الهام شده را که به نظر ریسک می رسد، انتخاب کنید و در 24 ساعت آینده انجام دهید.

هرگاه خود را مشغول انجام تمرینات روزانه  پنج دقیقه ای اعتماد به نفس می کنید، متوجه خواهید شد که خودباوری و احساس آرامش درونی شما افزایش یافته است.

چگونه به خود انگیزه دهیم؟

تمرین کلید انگیزه

این تمرین را قبل از آنکه انجام دهید به دقت بخوانید.

1- به چیزی که واقعا آن را دوست دارید و برای بدست آوردنش انگیزه لازم را ندارید، فکر کنید. مثلا واقعا دوست دارید لاغر شوید اما انگیزه لازم برای ورزش کردن ندارید. ( شاید مطلب انگیزه کافی برای لاغر شدن ندارم چی کار کنم؟ بتواند در این مورد به شما کمک کند. )

2- حال زمانی را در گذشته به خاطر آورید که واقعا انگیزه داشتید؛ زمانی که فعالیت مثبت می کردید و در زندگی خود تفاوت ایجاد می کردید. کاملا به آن زمان بازگردید. چه چیزی می بینید؟ آن را ببینید. چه چیزی می شنوید؟ آن را دوباره بشنوید و احساس خوبی را که آن زمان داشتید احساس کنید.

اگر آن زمان را نمی توانید به خاطر آورید به این فکر کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر انگیزه کافی برای انجام حرکتی داشتید؟ تصور کنید چه احساس خوبی خواهید داشت اگر اعتماد به نفس کامل، استحکام و قدرت تصمیم گیری که همواره نیاز دارید را دارا بودید.

3- وقتی این خاطرات را مرور می کنید رنگها را روشن تر صداها را بلندتر و احساسات خود را قوی تر کنید. به خود بگویید: “برو دنبالش!” و لحن این صدای درونی خود را به بالاترین حد اعتماد به نفس ببرید.

4- وقتی این احساسات خوب را احساس می کنید، انگشت شست و میانی خود را به هم فشار دهید. از این به بعد هرگاه انگشت شست و میانی خود را فشار می دهید می توانید این احساسات خوب را ایجاد کنید.

5- گام های 1 تا 4 را تکرار کنید و تجربیات جدیدی از انگیزه فوری بدست آورید تا جایی که تنها با فشار دادن انگشت میانی و شست تمام احساسات خوب را به بالاترین حد خود برسانید و غلظت آن بیشتر شود.

6- هنوز انگشت شست و میانی خود را به هم فشار دهید و درباره ی آن وضعیتی که خواهان انگیزه ی بیشتر برای آن بودید فکر کنید. تصور کنید که همه چیز به خوبی پیش می رود و درست به همان صورتی است که می خواستید. چه چیزی می دیدید؟ آن را ببینید. چه چیزی می شنیدید؟ آن را بشنوید. حتی احساس خوبی را که خواهید داشت، احساس کنید تا دست به عمل بزنید و آنچه را که می خواهید، اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

*

code