روش شکرگزاری روزانه جک کنفیلد
ارسال شده در: ژانویه 24, 2019, توسط : نیک جذب
جک کنفیلد
این مطلب را به اشتراک بگذارید

6 عادت شکرگزاری روزانه

شکرگزاری
شکرگزاری

1.هر روز صبح 7 دقیقه زمان بگذارید تا در دفتر شکرگزاری تان هر چیزی که قدردانش هستید را بنویسید.

2. تلاش هشیارانه ای انجام دهید تا هر روز حداقل قدردان 9 نفر باشید، شفاهی یا کتبی.

3. بازی شکرگزاری را انجام دهید. هر روز زمان خاصی را تنظیم کنید تا بطور هشیارانه شکرگزار هر چیزی باشید که با آن مواجه می شوید. زمان ایده آل برای این کار زمان برگشتن از سر کار است.

 

دوره فوت کوزه گری قانون جذب و لاغری


قدردان افرادی که از آنها عبور کردید باشید. راهی که رویش قدم بر می دارید یا رویش رانندگی می کنید، ماشین هایی که به شما اجازه می دهند که به مسیر متفاوتی بروید، بارانی که گیاهان و درختان را تغذیه می کند و … موارد خوبی برای قدردانی هستند.

بنابراین در تمام وضعیتها دنبال چیزهای خوب بگردید حتی اگر به طور معمول آدمی منفی نگر هستید. همانطور که گفته‌اند: پایان شب سیه سپید است.  

4. با خود نشانی فیزیکی از شکرگزاری در جیبتان حمل کنید. چیزی مثل سنگی به شکل قلب، بلور یا سایر چیزهای کوچک که برای شما به عنوان یادآور عمل کنند. بنابراین هربار که دست در جیبتان می کنید به عنوان یادآور فیزیکی عمل می کند که شما را به تمرین شکرگزاری برمی گرداند وقتی که ذهنتان به سمت چیزهای منفی منحرف شده است.

هنگامی که در روز دست در جیبتان می کنید و آن نشان را حس می کنید از آن به عنوان یادآور استفاده نمایید. توقف کنید، نفس عمیقی بکشید، لحظه ای وقت بگذارید تا کاملا حس شکرگزاری را تجربه کنید.

5. به یاد داشته باشید که شکرگزار کوچکترین نعمتها باشید.

بهترین راه فعال کردن شکرگزاری تصدیق کردن موهبتهایی است که بیشتر افراد در شکرگزاری آنها ناموفق بودند. اگر در یخچالتان غذا دارید. اگر در کمدتان لباس دارید، سقفی بالای سرتان است، چه باور داشته باشید یا نه از 70 درصد جمعیت دنیا بهتر زندگی می کنید. اگر در روز 3 وعده غذا می خورید از یک میلیارد نفر در کره زمین بهتر زندگی می کنید که فقط یک بار در روز غذا می خورند.

تلفن دارید؟ ماشین چطور؟ که به شما اجازه می دهد که سرکارتان بروید و در بیرون شهر سیاحت کنید. آیا خانواده‌تان سالم هستند؟ کامپیوتر و دسترسی به اینترنت دارید تا با دنیا در تماس باشید؟ تا به تحصیلات و کاری که انجام می دهید و برایش دستمزد میگیرید دسترسی داشته باشید؟ آب پاکیزه برای نوشیدن دارید؟ هر کسی آن را ندارد! بنابراین این نعمت های ساده را جشن بگیرید.

این راحتی های روزانه موهبتهایی هستند که بیشتر افراد در دنیا حتی از آنها لذت هم نمی برند و متاسفانه ما در شکرگزاری برای آنها ناموفق هستیم.

6. در نهایت قدردان خودتان باشید. فراموش نکنید که قدردان ویژگی های مثبت و دست آورد های خودتان باشید. علاوه بر جشن گرفتن موفقیت های بزرگتان قدردان موفقیت های کوچک روزانه‌تان هم باشید.  ما همه به قدردانی نیاز داریم اما مهمترین قدردانی، قدردانی است که از خودمان می کنیم. یکی از راه های قدرتمند سپاسگزاری و قدردانی از خودتان به وسیله انجام دادن تمرین آینه است.

هر شب به مدت چند دقیقه با خودتان جلوی آینه صحبت کنید، و برای موفقیت های روز قدردان خودتان باشید. تمرین کردن این عادت های قدردانی روزانه، ممکن است در ابتدا طبیعی احساس نشود. ممکن است در قدردانی کردن از چیزهایی که از قبل دارید، راحت نباشید. با صادقانه تمرین کردن این 6 عادت شکرگزاری روزانه، شروع به تغییر ذهنتان می کنید و ضمیر ناخودآگاهتان را شرطی می کنید تا باعث شود چیزهای دیگری اتفاق بیفتد که می توانید شکرگزار آنها باشید.

منبع: شش عادت شکرگزاری روزانه

کلمات کلیدی: عشقآرامش, خوشبختی, راز, سخن, مقاله, مدیتیشن, هیپنوتیزم, لاغری,کتابنیک جذب, جذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code