11 روش اثبات شده کاهش وزن بدون ورزش و رژیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید


مقاله 11 روش علمی کاهش وزن بدون ورزش و رژیم غذایی

11 روش اثبات شده برای لاغر شدن بدون ورزش و رژیم

رعایت رژیم غذایی یا انجام برنامه ورزشی می‌تواند دشوار باشد. با این حال، چندین روش اثبات شده وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کالری کمتری مصرف کنید.  اینها راه های موثری برای کاهش وزن شماست و همچنین برای جلوگیری از افزایش وزن در آینده مناسب است. در اینجا 11 راه علمی برای کاهش وزن بدون ورزش و رژیم وجود دارد که می‌توانید از هرکدام که خواستید استفاده کنید.

آهسته بخورید:

1- آهسته بخورید:

مغز شما به زمان نیاز دارد تا کافی بودن غذا را اعلام کند. یعنی با آهسته خوردن می‌توانید به مغز ثابت کنید که غذای کافی خوردید. آهسته خوردن غذا و خوب جویدن هر لقمه به هضم بهتر آن و مصرف کمتر غذا کمک می‌کند. اینکه چقدر سریع وعده‌های غذایی خود را تمام می‌کنید بر میزان وزن شما تاثیر می‌گذارد.  بررسی اخیر روی 23 تحقیق انجام شده نشان می‌دهد، کسانی که سریع غذا می‌خورند با احتمال بیشتری دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند.  برای اینکه بتوانید جلوی سرعت خود را در غذا خوردن بگیرید می‌توانید از شمارش جویدن هر لقمه استفاده کنید. با این کار می‌توانید آهسته غذا خوردن را برای خود تبدیل به عادت کنید.

خلاصه

به آرامی غذا خوردن می‌تواند به شما کمک کند تا کالری کمتری مصرف کنید. این راهی آسان برای لاغر شدن و جلوگیری از افزایش وزن است.

از بشقاب کوچکتر برای غذاهای ناسالم استفاده کنید:

2- از بشقاب کوچکتر برای غذای ناسالم استفاده کنید:

امروزه بشقابها، بزرگتر از چند دهه قبل شدند و شما را به بیشتر خوردن ترغیب می کنند. این روند به افزایش وزن کمک می‌کند. بنابراین استفاده از بشقابی کوچکتر می‌تواند به شما کمک کند تا حجم کمتری از غذا را بخورید و کالری کمتری مصرف کنید.

شما می‌توانید برای خوردن غذای سالم از بشقاب بزرگ و برای خوردن غذای ناسالم از بشقاب کوچک استفاده کنید و به این ترتیب به سلامتی و تناسب اندام خود کمک کنید.

خلاصه

بشقاب کوچکتر می‌تواند مغز شما را فریب دهد تا فکر کند که در حال خوردن غذای بیشتری هستید. بنابراین، هوشمندانه است که غذاهای ناسالم را در بشقاب کوچکتر میل کنید، چون این کار باعث می‌شود کمتر بخورید.

پروتئین بیشتری بخورید:

3- پروتئین بیشتری بخورید:

پروتئین اثرات قدرتمندی بر اشتها دارد. پروتئین می‌تواند احساس کاهش گرسنگی و یا سیری ایجاد کند و نیاز به مصرف کالری را کاهش دهد.  این فرایند ممکن است به خاطر تاثیری که پروتئین بر هورمون‌های مربوط به گرسنگی دارد باشد. گرلین یکی از این هورمون‌هاست. تحقیقی در همین زمینه نشان داد که افزایش 15 تا 30 درصدی مصرف پروتئین به شرکت کنندگان کمک کرد تا در روز 441 کالری را از دست بدهند، آن هم  بدون اینکه خود را از خوردن غذای خاصی محروم کنند. آنها همینطور توانستند طی 12 هفته تقریبا 11 پوند از وزن خود را کم کنند. اگر شما در حال حاضر صبحانه‌ای مبتنی بر

غلات می‌خورید شاید بخواهید آن را با وعده‌ای غنی از پروتئین جایگزین کنید. برای این کار می‌توانید از تخم مرغ استفاده نمایید. در مطالعه‌ای نشان داده شد، زنانی که دچار اضافه وزن یا چاقی بودند و از تخم مرغ به عنوان صبحانه استفاده می‌کردند در مقایسه با افرادی که صبحانه‌ای مبتنی بر غلات یا برنج می‌خوردند، کالری کمتری در ناهار مصرف می‌کردند. چه بسا آنها برای روزهای بعدی و در طول 36 ساعت آینده هم به کالری کمتری نیاز داشتند. برخی از غذاهای غنی از پروتئین شامل: سینه مرغ، ماهی، ماست یونانی، عدس و بادام هستند.

خلاصه

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی شما باعث کاهش وزنتان می‌شود حتی بدون ورزش و آگاهانه محدود کردن کالری.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code