11 روش اثبات شده کاهش وزن بدون ورزش و رژیم

مقاله 11 روش علمی کاهش وزن بدون ورزش و رژیم غذایی

11 روش اثبات شده برای لاغر شدن بدون ورزش و رژیم

رعایت رژیم غذایی یا انجام برنامه ورزشی می‌تواند دشوار باشد. با این حال، چندین روش اثبات شده وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا کالری کمتری مصرف کنید.  اینها راه های موثری برای کاهش وزن شماست و همچنین برای جلوگیری از افزایش وزن در آینده مناسب است. در اینجا 11 راه علمی برای کاهش وزن بدون ورزش و رژیم وجود دارد که می‌توانید از هرکدام که خواستید استفاده کنید.

آهسته بخورید:

1- آهسته بخورید:

مغز شما به زمان نیاز دارد تا کافی بودن غذا را اعلام کند. یعنی با آهسته خوردن می‌توانید به مغز ثابت کنید که غذای کافی خوردید. آهسته خوردن غذا و خوب جویدن هر لقمه به هضم بهتر آن و مصرف کمتر غذا کمک می‌کند. اینکه چقدر سریع وعده‌های غذایی خود را تمام می‌کنید بر میزان وزن شما تاثیر می‌گذارد.  بررسی اخیر روی 23 تحقیق انجام شده نشان می‌دهد، کسانی که سریع غذا می‌خورند با احتمال بیشتری دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند.  برای اینکه بتوانید جلوی سرعت خود را در غذا خوردن بگیرید می‌توانید از شمارش جویدن هر لقمه استفاده کنید. با این کار می‌توانید آهسته غذا خوردن را برای خود تبدیل به عادت کنید.

خلاصه

به آرامی غذا خوردن می‌تواند به شما کمک کند تا کالری کمتری مصرف کنید. این راهی آسان برای لاغر شدن و جلوگیری از افزایش وزن است.

از بشقاب کوچکتر برای غذاهای ناسالم استفاده کنید:

برای مشاهده محتوای کامل و دانلود مطالب ویژه، حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

عضویت ویژه