قدردانی چگونه می تواند به شما کمک کند تا لاغر شوید؟
ارسال شده در: فوریه 11, 2019, توسط : نیک جذب
شکرگزاری
این مطلب را به اشتراک بگذارید

احساس قدردانی و کاهش وزن

لاغر شدن با احساس قدردانی


لاغر شدن با احساس شکرگزاری

قانون جذب مبتنی بر چند قانون جهانی کار می­کند. یکی از این قوانین که می تواند به شما در از دست دادن وزنتان کمک کند، قدردانی یا شکرگزاری است.

 انرژی شکرگزاری

احساس قدردانی بالاترین ارتعاش را ایجاد می‌کند. هنگامی که برای چیزی احساس قدردانی می کنید، رابطه شما با آن تغییر می‌کند.

چطور می­توانید با وجود وزنتان احساس قدردانی داشته باشید؟

دوباره به آخرین وعده غذایی که خوردید فکر کنید. چه طعمی داشت؟ چه مواد غذایی در آن به کار رفته بود. آیا از فرایند تغذیه خود قدردانی کردید؟ از اینکه خوردن آن غذا شما را سلامت و سرزنده نگه داشته است احساس سپاسگزاری داشتید؟ آیا خوردن آن غذا احساس خوبی در شما ایجاد کرد؟ یا اینکه خوردن آن غذا از نظر شما کار وحشتناکی بود؟ برای خوردن آن غذا احساس بدی مثل گناه یا شرمندگی را تجربه کردید؟ شما خودتان را برای خوردن کالری بیش از حد، سرزنش می‌کنید؟ غذا را قضاوت کردید و به آن برچسب ناسالم زدید؟ شما فکر می‌کنید چه خورده‌اید؟

اینها سوالات مهمی هستند، چرا که تصور شما در مورد غذا خوردنتان روی بدنتان تاثیر می­گذارد.

هنگامی که شما احساس خوبی از غذایی که می‌خورید داشته باشید و قدردان آن باشید بدن شما واکنش خوبی به احساسات شما نشان می‌دهد. احساس قدردانی به جای احساس ترس از چاقی، می‌تواند لاغری را برایتان به ارمغان آورد.

راز لاغر شدن با قدردانی

این راز در مورد وسواس بیش از حد نسبت به غذا و آنچه باید یا نباید بخورید نیست. در مورد رژیم های خسته کننده لاغری نیست. در مورد محروم کردن خود از غذاهای خوشمزه هم نیست. جهان هستی غذای خوشمزه‌ای را برای شما فراهم می‌کند تا از آن استفاده کنید و توانمند شوید. طعم چربی، برای شکنجه شما نیست.

غذا برای این به وجود نیامد که احساسات خود را با آن سرکوب کنید و از خستگی اجتناب نمایید. غذا خوردن باید لذت بخش باشد و هر وعده آن برایتان معنای عشق را بدهد.

اگر شما شکلات را دوست دارید، اما زمانی که آن را می‌خورید احساس گناه می‌کنید چون فکر می‌کنید که شما را چاق می‌کند، خوردن شکلات برایتان مفید نخواهد بود. اینکه شما چه احساسی به خوردن شکلات دارید نشان می‌دهد که نخوردن شکلات به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند. شکلات مشکل نیست، احساسی که نسبت به خوردن آن دارید مشکل است.

اگر میخواهید لاغر شوید نمی‌توانید با منع کردن غذاهای مختلف این کار را انجام دهید. حتی اگر با رژیم غذایی و نخوردن نمک و شکر و چربی وزن کم کنید، این کاهش وزن موقتی خواهد بود. احساسات منفی شما در مورد آنچه که می‌خورید ارتعاش شما را پایین نگه می‌دارد. در حقیقت ممکن است برای رفع احساسات منفی که چنین رژیم غذایی برایتان به وجود آورده، بیشتر بخورید و افزایش وزن پیدا کنید.  

در مورد کاهش وزن، آنچه می‌خورید مسئله نیست، غذا مسئله نیست. کلید کاهش وزن، آگاهی از احساسی است که در مورد خوردن غذا دارید.

این جایی است که قدردانی به کار می‌آید. کافیست اندکی به مراحلی که آن غذا تهیه شده فکر کنید و قدردان این باشید که وعده ­ای غذا برای خوردن دارید که گرسنگی شما را به سیری تبدیل می‌کند، در حالی که عده‌ی زیادی از مردم جهان از این نعمت محرومند. وقتی از وجود غذا سپاسگزار باشید احساستان نسبت به آن تغییر می‌کند. قدردانی نه تنها احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند، بلکه بدون دردسر وزن شما را کم می‌کند و تناسب اندام را برایتان به ارمغان می‌آورد.

نکاتی برای استفاده از قدردانی برای کاهش وزن

قبل از اینکه بخورید، لحظه ای صبر کنید و غذا را احساس کنید

به حواس خود اجازه دهید تا غذا را درک کنند. به بوی غذا توجه کنید. موقع خوردن به بافت آن توجه داشته باشید. مواد غذایی را چگونه در دهان خود احساس می‌کنید؟ مواد غذایی را با حس چشایی خود حدس بزنید.  

به کارهایی که انجام شد تا آن غذا سر میز شما حاضر باشد فکر کنید

از تمام مراحل آماده سازی غذا قدردانی کنید، خاکی که آن را تغذیه کرد، کشاورزی که آن را پرورش داد، فروشگاهی که آن را فروخت، کسی که آن را آماده کرد و…

از خودتان برای انتخاب غذا و خوردن آن سپاسگزاری کنید

لذت بردن از غذا و آگاهی از چگونگی  تهیه آن و سپاسگزاری از اعضای بدنتان که خوردن غذا را برایتان ممکن کرده‌اند، بهترین بدن را برایتان می‌سازد.

از خوردن غذا لذت ببرید. در ذهن؛ خودتان را به خاطر مقدار غذایی که خوردید سرزنش نکنید، احساس گناه، شرمساری، پشیمانی یا نگرانی نداشته باشید. فقط با لذت غذایتان را بخورید و سپاسگزار باشید. احساس قدردانی، ارتعاش شما را افزایش می‌دهد و شما را با خواسته خود یعنی کاهش وزن، هماهنگ میکند.

ممکن است برای اینکه این کار را به طور صحیح انجام دهید نیاز به تمرین داشته باشید. اما همانطور که آن را انجام می‌دهید خواهید دید که غذاهایی که می‌خورید تغییر کرده و به طور ناخودآگاه غذاهای سالم‌تر را انتخاب می‌کنید. برای مثال اگر فکر می‌کنید خوردن بستنی بد است متوجه می‌شوید که به طور طبیعی خوردن آن متوقف شده است. هیچ اراده یا نظم و انضباطی لازم نیست. با قدردانی غذاهای سالم به طور خودکار جایگزین غذاهایی می‌شوند که آنها را ناسالم می‌دانید.

تمرکز خود را از روی وزنتان بردارید و روی قدردانی متمرکز شوید. کم کم تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

منبع: applythelawofattraction.com

دوست داری لاغر بشی یا می خوای تا آخر عمرت به جای سلامتی، چربی ذخیره کنی؟ کلیک کن تا راه لاغری بدون ورزش و رژیم رو نشونت بدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code