مقاله

بررسی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

این مطلب را به اشتراک بگذارید

بررسی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

بررسی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 31 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی علوم تربیتی

توضیحات کامل

بررسی تاثیر راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

فهرست مطالب

بیان مساله

پیشینه تحقیق

فرضیه ها

اهداف علمی

اهداف کاربردی

ضرورت های خاص انجام تحقیق

نوع روش تحقیق

روش گرد آوری اطلاعات (میدانی ، کتابخانه ای و غیره )

ابزار گرد آوری اطلاعات

پرسشنامه عزت نفس

شیوه نمره گذاری

روایی و پایایی

پرسشنامه راهبردهاي شناختی و فراشناختی کرمی

روایی و پايايي

اعتبار

روش تجزيه و تحليل داده‌ها

فهرست منابع و مآخذ

قسمتی از متن

عزت نفس مولفه ای است که تحت تاثیر محیط آموزشی قرار دارد و وجود آن بر همه سطوح زندگی اثرگذار است ، در حقیقت بررسی های گوناگون روانشناختی حاکی از آن است چنانچه عزت نفس وجود نداشته باشد ، نیازهای گسترده تری نظیر آفریدن و پیرشفت ارضا نمی شود . (کلمز و همکاران ، 1388) . عزت نفس جنبه ای از خودپنداره است که از قضاوت هاییی ناشی می شود که فرد درباره ی ارزش خود و احساس مرتبط با این قضاوت ها دارد . (شیهیان ،1383).

کوپراسمیت عزت نفس را ارزیابی فرد از خویشتن می داند که از طریق توجه به خویش به دست می آید و نشانه ی نگرشی است از تایید یا عدم تایید و میزانی که فرد به توانایی ، موفقیت و ارزش خود اعتقاد دارد .

موفقیت های تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا در کار آموزش موجب ارتقای عزت نفس می شود ، به طور کلی پیشرفت های انسان در هر زمینه ای و تجربه ی موفقیت ، احساس خودباوری، ارزشمندی و توانمندی در هر زمینه ای باعث افزایش عزت نفس در او می شود .

پژوهش های انجام شده درباره راهبردهای شناختی و فراشناختی نشان داده است که استفاده از این تدابیر به افزایش یادگیری یادگیرندگان منجر می شود (بکمان ،2002) . این اثر به ویژه برای یادگیرندگانی که به نحوی با مشکلات یادگیری مواجه اند ، چشمگیر است (ملکی ،1384) . عبدوس (1380) نیز تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر خلاقیت را مثبت ارزیابی می کند .  قورچیان (1378) در تحقیقی نشان داد به کارگیری راهبردهای یادگیری در کلاس درس زمینه درگیری علمی ، شادابی عاطفی ، سازندگی ، خلاقیت و خود مسئولیت پذیری اجتماعی را فراهم می آورد .

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود